F-35: Γιατί υπάρχουν νέες καθυστερήσεις στις παραδόσεις του μαχητικού και γιατί «καίγονται» οι Ένοπλες Δυνάμεις των ΗΠΑ

Θα έλεγε κανείς ότι το… κάνουν επίτηδες…

Χάθηκε… κομμάτι

Το πρωί της 18ης Δεκεμβρίου, ένα F-35A της 356ης Μοίρας Μαχητικών της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ προσγειώθηκε στην ιαπωνική αεροπορική βάση Kadena. Σε ένα ασυνήθιστο περιστατικό, ανακαλύφθηκε ότι ένα ζωτικό εξάρτημα του stealth αεροσκάφους έλειπε κατά την προσγείωσή του.

Μετά την αποκάλυψη του περιστατικού, εκπρόσωπος της Πολεμικής Αεροπορίας δήλωσε ότι το προηγμένο μαχητικό stealth επέστρεψε στη βάση του στην Οκινάουα χωρίς ένα κομμάτι (πάνελ) της ακτράκτου του (!) και ότι ενδέχεται να έχασε το εξάρτημα πάνω από τον Ειρηνικό Ωκεανό.

Ο εκπρόσωπος της 18ης Πτέρυγας, που φιλοξενείται στη βάση Kadena, εξήγησε ότι από το αεροσκάφος έλειπε ένα εξαγωνικό πλευρικό πάνελ που είχε διαστάσεις 18 επί 12 ίντσες και ζύγιζε περίπου δύο κιλά. Το πάνελ βρίσκεται στη δεξιά πλευρά του αεροσκάφους, κάτω από το πιλοτήριο.

Απώλεια… stealth

Το συγκεκριμένο τμήμα της ατράκτου καλύπτει εξωτερικές θύρες για ηλεκτρονικές συσκευές και σχετικά υποσυστήματα και ειδικοί εκτιμούν ότι η απώλεια του πάνελ ενδέχεται να προκαλέσει αρνητικές συνέπειες στις stealth ιδιότητες του μαχητικού αεροσκάφους, αλλά και ότι αφήνει εκτεθειμένα ηλεκτρονικά συστήματα.

Ο εκπρόσωπος σημείωσε ότι η 18η Πτέρυγα ερευνά το θέμα. Συνέχισε διαβεβαιώνοντας ότι η Πτέρυγα εξακολουθεί να δεσμεύεται πλήρως για την ασφάλεια των πτήσεων και την αυστηρή εκπαίδευση. Σύμφωνα με πληροφορίες, το F-35 Lightning II είχε αναχωρήσει κάποια στιγμή για εκπαιδευτική πτήση το πρωί της ίδιας ημέρας.

Υπενθυμίζεται ότι το Δεκέμβριο του 2022, ένα F-35B του Σώματος Πεζοναυτών είχε ατύχημα στην αεροπορική βάση Kadena της Οκινάουα, αφού είχε κραδασμούς στο σύστημα προσγείωσης του μπροστινού τροχού, το οποίο μετά από λίγα δευτερόλεπτα υποχώρησε, με αποτέλεσμα η «μύτη» του μαχητικού να χτυπήσει το έδαφος.

Στο «μικροσκόπιο»

Σημειώνεται ότι το τελευταίο διάστημα, το πρόγραμμα των F-35 βρίσκεται στο «μικροσκόπιο» του Κογκρέσου των ΗΠΑ, καθώς συνεχίζονται οι καθυστερήσεις στην αναβάθμιση λογισμικού και υλικού με την ονομασία Technology Refresh 3 (TR-3), αυξάνοντας το κόστος του προγράμματος.

Η συγκεκριμένη αναβάθμιση θεωρείται εξαιρετικά κρίσιμη για την περαιτέρω ανάπτυξη της έκδοσης Block 4 των μαχητικών, η οποία και θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ για να μπορούν τα F-35 να ανταποκριθούν σε πραγματικές συνθήκες μάχης και να αντιμετωπίσουν μελλοντούς κινδύνους, όπως π.χ. μια σύγκρουση με την Κίνα.

Επιπροσθέτως, ένα ακόμα κρίσιμο πρόβλημα για τα μαχητικά 5ης γενιάς αφορά στον κινητήρα τους, τον F135 της εταιρείας Pratt & Whitney, καθώς διαπιστώθηκε ότι λειτουργεί σε υψηλότερες των ενδεδειγμένων θερμοκρασίες, με αποτέλεσμα να χρειάζεται διαρκή και υψηλού κόστους συντήρηση.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Πηγή: economico.gr