Ένα κεντρικό σύστημα εξυπηρέτησης πολιτών, ένα “1555 για όλο το κράτος”, προανήγγειλε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας σε εκδήλωση του υπουργείου Εργασίας για την εξυπηρέτηση του πολίτη.
Ο ίδιος δήλωσε πως “ο ορισμός της προόδου είναι σχετικά απλός: Πρόοδος είναι να μη συμβιβάζεσαι με την κατεστημένη λογική ότι τίποτα δεν μπορεί να αλλάξει σε αυτή τη χώρα”.
“Όλα αυτά που έκανε η κυβέρνηση δεν ήταν καθόλου αυτονόητα”.
Ο Κ. Μητσοτάκης δήλωσε πως η ενιαία γραμμή εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων από το υπ. Εργασίας (1555) υποχρεώνει την ίδια τη δημόσια διοίκηση να αλλάξει.
Mεγαλύτερη χρήση του 1555
Ο πρωθυπουργός κάλεσε τους πολίτες να κάνουν μεγαλύτερη χρήση του 1555 και τόνισε πως χρησιμοποιούμε την τεχνολογία ως εργαλείο και όχι ως αυτοσκοπό.
Ο Κ. Μητσοτάκης τόνισε πως αν ο πολίτης αισθάνεται πως πληρώνει τους φόρους, αλλά δεν εξυπηρετείται από το κράτος, θα ακούσει πιο εύκολα τους λαϊκιστές.
Στον πυρήνα αυτής της πολιτικής είναι μία άσκηση ενδυνάμωσης της δημοκρατίας, πρόσθεσε ο ίδιος.
Το κράτος πρέπει να έχει ειδική πρόνοια στους πιο αδύναμους πολίτες, σύμφωνα με τον Πρωθυπουργό.
“Θα συνεχίσουμε με ακόμη μεγαλύτερο ενθουσιασμό”, τόνισε. “Ένα μεγάλο μέρος του ταμείου ανάκαμψης θα χρησιμοποιηθεί προς αυτήν την κατεύθυνση”.
Αλλάζουμε το κράτος
“Μας έλεγαν προεκλογικά οι πολίτες “αλλάξτε το κράτος”, αυτό ακριβώς κάνουμε. Το κάνουμε στην πράξη και κάθε μέρα δουλεύουμε σε αυτή την κατεύθυνση, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία ως εργαλείο όχι ως αυτοσκοπό.
Πρώτα και πάνω από όλα είναι ο πολίτης, η εξυπηρέτησή του και ο απαραίτητος σεβασμός τον οποίο οφείλουμε να του δείξουμε”, δήλωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων όπου παρουσιάστηκαν αναλυτικά οι αναβαθμισμένες ψηφιακές υπηρεσίες που προσφέρονται πλέον στους πολίτες.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε πως “εδώ η τεχνολογία βοηθάει τους πιο αδύναμους συμπολίτες μας: τους ανάπηρους οι οποίοι μπορεί να μην μπορούν να βγουν από το σπίτι τους, τους κατοίκους των νησιωτικών περιοχών οι οποίοι ξαφνικά αντιλαμβάνονται ότι μέσα από το σπίτι τους μπορούν να επικοινωνήσουν φυσικά, μέσω βιντεοκλήσης, με κάποιον δημόσιο υπάλληλο ο οποίος μπορεί να τους εξυπηρετήσει.
Οι πιο αδύναμοι συμπολίτες μας είναι συνήθως τα μεγαλύτερα θύματα της γραφειοκρατίας και της αδιαφάνειας που συχνά αυτή συνεπάγεται”, πρόσθεσε.
Κοινωνική πολιτική η εξυπηρέτηση του πολίτη
Ο Πρωθυπουργός υπογράμμισε πως η εξυπηρέτηση του πολίτη πράγματι αποτελεί κοινωνική πολιτική, επισημαίνοντας ότι στο παρελθόν η αδυναμία της πολιτείας να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των φορολογούμενων έθρεψε τη δυσαρέσκεια, η οποία ενίσχυσε τον λαϊκισμό.
“Αυτή η περιφρόνηση του πολίτη από το κράτος, στο δικό μου το μυαλό, αποτέλεσε καταλυτικό παράγοντα της ρήξης της σχέσης εμπιστοσύνης μεταξύ πολίτη και κράτους.
Εάν ο πολίτης αισθάνεται ότι πληρώνει τους φόρους του αλλά το κράτος τον περιφρονεί και δεν τον σέβεται, θα ακούσει πολύ πιο εύκολα λαϊκίστικες φωνές που θα του παρουσιάζουν απλοϊκές λύσεις σε σύνθετα προβλήματα”, είπε ο κ. Μητσοτάκης.
“Πιστεύω ότι όλη αυτή η μεγάλη προσπάθεια την οποία κάνουμε στον πυρήνα της είναι και μία άσκηση ενδυνάμωσης της ίδιας της δημοκρατίας και των θεσμών μας. Διότι με αυτό τον τρόπο χτίζονται τελικά σχέσεις εμπιστοσύνης”, συμπλήρωσε.


Πηγή: economico.gr