Από σήμερα, μειωμένο αντίτιμο διοδίων εισπράττεται από όσους διέρχονται από την Αττική Οδό. Για πρώτη φορά, επιβάλλεται μόνιμη απαλλαγή από την καταβολή διοδίων για επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης που ανήκουν σε άτομα με αναπηρία και αναπήρους πολέμου. Αυτή η ρύθμιση περιλαμβάνεται στη νέα Σύμβαση Παραχώρησης της Αττικής Οδού, η οποία κυρώθηκε από την ολομέλεια της Βουλής.
Από την Κυριακή, 6 Οκτωβρίου 2024, οι νέες τιμές των διοδίων διαμορφώνονται ως εξής: 1,25€ για μοτοποδήλατα, 2,50€ για ΙΧ (κατηγορίες 2, 3 και 4), 6,25€ για μικρά και μεσαία φορτηγά (κατηγορία 5) και 10,00€ για μεγάλα φορτηγά (κατηγορία 6).
Για τον Οκτώβριο 2024, παραμένουν σε ισχύ τα προγράμματα συνδρομής e-PASS. Στο Πρόγραμμα Bonus, οι οδηγοί διατηρούν τις 15 δωρεάν διελεύσεις του μήνα. Στα προγράμματα Friendly και Business, οι τιμές των 30 πρώτων διελεύσεων προσαρμόζονται στις νέες μειωμένες τιμές, ενώ οι υφιστάμενες τιμές για τις επόμενες 20 διελεύσεις διατηρούνται για τον μήνα αυτόν. Οι συσκευές e-PASS συνεχίζουν να χρησιμοποιούνται και σε άλλους αυτοκινητοδρόμους, διασφαλίζοντας τη διαλειτουργικότητα.
Σχετικά με την οδική ασφάλεια, παραμένει σε ισχύ ο τετραψήφιος Αριθμός Έκτακτης Ανάγκης 1024 για ταχεία παρέμβαση, καθώς και οι δωρεάν υπηρεσίες οδικής βοήθειας για την ασφαλή μεταφορά ακινητοποιημένων οχημάτων εκτός του αυτοκινητόδρομου.
Σημαντική είναι και η ολοκλήρωση της καταβολής του εφάπαξ τιμήματος ύψους 3,27 δισ. ευρώ από τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που αναδείχθηκε Προτιμητέος Επενδυτής στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση της Αττικής Οδού για 25 χρόνια. Αυτή η παραχώρηση αναμένεται να έχει πολλαπλά οφέλη για το δημόσιο συμφέρον, με την εξασφάλιση του υψηλότερου εφάπαξ οικονομικού ανταλλάγματος στην ιστορία του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο θα συμβάλλει στη μείωση του δημόσιου χρέους.
Η νέα σύμβαση παραχώρησης περιλαμβάνει Ετήσια Αμοιβή Παραχώρησης, η οποία θα ανέρχεται τελικά σε 9,3% των συνολικών εσόδων από την εκμετάλλευση της Αττικής Οδού. Στη νέα συμφωνία, η αμοιβή υπολογίζεται επί του κύκλου εργασιών της εταιρείας λειτουργίας της Αττικής Οδού, αντί για τα καθαρά κέρδη που ισχύουν στην τρέχουσα σύμβαση.
Πηγή: tovima.gr