Προειδοποιητική απεργία 48 ωρών από την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία για εργασιακά αιτήματα

Προειδοποιητική απεργία 48 ωρών από την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία για εργασιακά αιτήματα

Σε 48ωρη προειδοποιητική απεργία προχωράει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) την Τρίτη 22 και την Τετάρτη 23 Οκτωβρίου, με αποτέλεσμα τα πλοία να παραμείνουν δεμένα στα λιμάνια για δύο ημέρες. Η απόφαση αυτή έρχεται μετά από εκτάκτως συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ, η οποία ανέφερε την «αδιάλλακτη στάση της εργοδοσίας» και τις σοβαρές ανησυχίες που έχουν προκύψει όσον αφορά τα δικαιώματα των ναυτικών.

Η συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στις 2 Οκτωβρίου μεταξύ της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατικής Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) είχε ως βασικό θέμα την ανανέωση και υπογραφή της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (Σ.Σ.Ε.) για το έτος 2025. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, η ΠΝΟ ζήτησε αύξηση 12% στους μισθούς, πρόταση που απορρίφθηκε από τη ΣΕΕΝ, η οποία αντέτεινε αύξηση 3%. Αυτό το αδιέξοδο δημιούργησε πρόσθετες εντάσεις και υπογράμμισε τη διαφωνία σχετικά με τις συνθήκες εργασίας των ναυτικών.

Η ΠΝΟ υπογράμμισε ότι δεν μπορεί να αγνοήσει την κερδοφορία των ναυτιλιακών εταιρειών, οι οποίες εισπράττουν σημαντικά ποσά από το κράτος για τις άγονες γραμμές, και επισήμανε τη βεβαιότητα ότι οι συνθήκες που επικρατούν στα πλοία δεν συνάδουν με τα βασικά δικαιώματα των ναυτεργατών. Ειδικότερα, αναφέρθηκαν εργασιακά θέματα, όπως η απολύσεις του 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού και οι αμφιλεγόμενες ρυθμίσεις δρομολόγησης των ταχυπλόων, οι οποίες έχουν επιφέρει ανησυχητικές αλλαγές στην εργασία.

Στη συνέλευση της ΠΝΟ, επισημάνθηκε το δυσβάσταχτο κόστος ζωής και τα βασικά αγαθά, για τα οποία οι ναυτεργάτες υποβάλλουν αίτημα για αύξηση στον μισθό τους. Παράλληλα, υπάρχει και η αναφορά ότι μέλη του Δ.Σ. του ΣΕΕΝ πραγματοποιούν επενδύσεις σε πλοία αξίας εκατομμυρίων ευρώ, γεγονός που υπονοεί την ανάγκη για ρυθμίσεις που να προστατεύουν τους καταναλωτές.

Η ΠΝΟ επισημαίνει την ανάγκη για κατάργηση του Ν.41/50 και την τροποποίηση του άρθρου που σχετίζεται με τη δρομολόγηση των πλοίων, ενώ αναζητεί ασφαλώς τη συμμόρφωση με την Ναυτεργατική Νομοθεσία, δίνοντας έμφαση στην ασφάλεια και την προστασία των ανθρώπινων ζωών στη θάλασσα. «Ασφαλείς θαλάσσιες μεταφορές δεν νοούνται χωρίς ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα», καταλήγει η προειδοποίηση της ομοσπονδίας.

Πηγή: tovima.gr