Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες για την κατασκευή της γραμμής 4 του μετρό στην Αθήνα. Από τις 26 θέσεις, οι εργασίες είναι σε εξέλιξη σε 25 και οι πρόδρομες εργασίες έχουν ολοκληρωθεί σε 20. Ο Μετροπόντικας (TBM) «Αθηνά», ο οποίος έχει ξεκινήσει από την Κατεχάκη, έχει διανύσει πάνω από δύο χιλιόμετρα και αναμένεται σε περίπου 15 ημέρες να φτάσει στον σταθμό Ζωγράφου, με ολοκλήρωση των εργασιών μέχρι το τέλος του 2025. Από την άλλη, ο Μετροπόντικας (TBM) «Νίκη» από το Άλσος Βεΐκου αναμένεται να φτάσει στον πρώτο σταθμό Άλσος Βεΐκου σε περίπου ένα μήνα, με ολοκλήρωση των έργων να προγραμματίζεται έως το τέλος του 2026.
Η γραμμή αυτή έχει σχεδιαστεί με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον, καθώς προβλέπεται για μελλοντικές διασταυρώσεις και επεκτάσεις, και είναι διαστασιολογημένη για επιβατικό φόρτο ακόμη και μεγαλύτερο από αυτόν που εκτιμάται για το 2050. Το έργο αναμένεται επίσης να συμβάλει στην περιβαλλοντική και αστική αναβάθμιση των περιοχών γύρω από τους νέους σταθμούς, επηρεάζοντας θετικά την οικονομική κατάσταση και την αξία των ακινήτων.
Σημαντική είναι η συνεργασία με την Ανάπλαση Α.Ε., η οποία έχει προχωρήσει στην υλοποίηση οκτώ αρχιτεκτονικών διαγωνισμών για τη διαμόρφωση των δημόσιων χώρων πάνω από τους σταθμούς του μετρό. Πλατείες όπως αυτή του Κολωνακίου και της Κυψέλης θα διαμορφωθούν ύστερα από τις σχεδιαστικές προτάσεις που προέκυψαν από την διαδικασία αυτή.
Αξιοσημείωτη είναι και η επέκταση που γίνεται στην Αττική της Γραμμής 2 προς Ίλιον, μήκους περίπου 4 χιλιόμετρα με τρεις σταθμούς: Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος. Στο έργο περιλαμβάνονται ο εκσυγχρονισμός του αμαξοστασίου στον Ελαιώνα και η δημιουργία υπόγειου χώρου στάθμευσης. Το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού έχει ολοκληρωθεί και το δεύτερο αναμένεται σύντομα, με την εκτιμώμενη έναρξη κατασκευής να είναι το 2026 και η λειτουργία του το 2031.
Η μελλοντική ανάπτυξη του δικτύου του μετρό στην Αθήνα βρίσκεται υπό σχεδιασμό από τον ΟΑΣΑ, ο οποίος εκπονεί νέα συγκοινωνιακή μελέτη για την Αττική. Ανάμεσα στις προτάσεις περιλαμβάνονται η επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα, καθώς και η επέκταση προς Καλλιθέα, με στόχο τη σύνδεση του Κέντρο Πολιτισμού Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος με το δίκτυο του μετρό.
Διερευνώνται επιπλέον επεκτάσεις της Γραμμής 4, όπως η δυτική κατεύθυνση από τον σταθμό Άλσος Βεΐκου προς Ιλίο και Πετρούπολη, καθώς και η βόρεια κατεύθυνση προς Μαρούσι, Πεύκη και Λυκόβρυση. Τέλος, εξετάζεται η επέκταση της Γραμμής 1 βόρεια από τον σταθμό Κηφισιά προς Νέα Ερυθραία.
Πηγή: tovima.gr