Μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων

Ευμεγέθης αποκλιμάκωση καταγράφεται διεθνώς στις τιμές των βασικών μετάλλων που απαιτούνται σήμερα για την κατασκευή των μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς από τη μία πλευρά μειώθηκαν σημαντικά οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα και από την άλλη καταγράφεται κατακόρυφη αύξηση στη διαθεσιμότητα (προσφορά) αυτών των βαρύτιμων μετάλλων.

Σύμφωνα με τους Financial Times (FT), κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους, οι τιμές στο Λίθιο έχουν υποχωρήσει κατά σχεδόν 70%, με τις τιμές του Νικελίου να καταγράφουν πτώση 40%, την ίδια στιγμή που οι τιμές του Κοβαλτίου βρίσκονται οριακά υψηλότερα από το ιστορικά χαμηλότερο ρεκόρ τους λόγω υπερπροσφοράς του μετάλλου στις διεθνείς αγορές.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα είχαν διπλασιαστεί στο εννεάμηνο 2022 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021, όμως στο εφετινό εννεάμηνο η αύξηση των πωλήσεων επιβραδύνθηκε σε 25%. Αυτό, σε συνδυασμό με την διψήφια υποχώρηση των πωλήσεων ηλεκτρονικών ειδών στην Κίνα, είναι τα γεγονότα που επηρέασαν περισσότερο από κάθε άλλο την τιμολόγηση των μετάλλων Λίθιο, Νικέλιο και Κοβάλτιο στη διεθνή αγορά.

Η τιμή του Λιθίου στις διεθνείς αγορές ποτέ δεν είχε ξεπεράσει τα 25 χιλ. Δολάρια ΗΠΑ ανά τόνο μέχρι το μέσον του 2021, όταν και ξεκίνησε μια ξέφρενη ανοδική τάση που κορυφώθηκε στα 80 χιλ. Δολάρια στο τέλος του 2022. Σε τρέχουσες τιμές, ένας τόνος Λιθίου κοστίζει περί τα 23 χιλ. Δολάρια, με την παροδική στρέβλωση να έχει πλήρως εξουδετερωθεί.

Ένα ενδιαφέρον στοιχείο, είναι ότι στην πτώση των τιμών των τριών στρατηγικών μετάλλων έχει συμβάλλει ο περιορισμός της ζήτησής τους, μεταξύ άλλων λόγω της αύξησης του χρηματοδοτικού τους κόστους – μετά την άνοδο των επιτοκίων διεθνώς – οδηγώντας τις εταιρείες κατασκευής μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων να αναλώσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος των αποθεμάτων μετάλλων που ήδη διαθέτουν.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Πηγή: economico.gr