Ανάμεικτα φαίνονται τα συναισθήματα των Ελλήνων καταναλωτών εν όψει των εκπτώσεων Black Friday και Cyber Monday, καθώς η οικονομική αβεβαιότητα και οι υψηλές τιμές τους καθιστούν προσεκτικούς στις αγορές τους. Σύμφωνα με την έρευνα της ΕΥ, Future Consumer Index Ελλάδα 2024, που θα παρουσιαστεί πλήρως τον Δεκέμβριο, το 50% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι σκοπεύει να εκμεταλλευτεί τις προσφορές αυτές. Ωστόσο, η οικονομική κατάσταση φαίνεται να επηρεάζει τη διάθεση για αγορές, με το 62% εκείνων που θέτουν την τιμή σε προτεραιότητα να αποφεύγουν τις αγορές.
Σημαντικών διαφορών σημειώνεται στις ηλικιακές ομάδες, καθώς οι πιο πρόθυμοι να προχωρήσουν σε αγορές είναι οι νέοι ηλικίας 18-29 ετών (65%) και ιδιαίτερα οι φοιτητές (69%). Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και το ποσοστό των γονέων με ανήλικα παιδιά, το οποίο φτάνει το 60%. Παράλληλα, οι καταναλωτές που σκοπεύουν να κάνουν αγορές φαίνεται να περιμένουν τις προσφορές, καθώς σχεδόν το 79% δήλωσε ότι αναβάλλει ορισμένες επιθυμίες τους μέχρι την Black Friday και την Cyber Monday.
Η αβεβαιότητα που βιώνουν οι καταναλωτές φαίνεται να έχουν επηρεάσει την αντίληψή τους για τις εκπτώσεις, καθώς πολλοί νιώθουν ότι οι προσφορές δεν ανταγωνίζονται πάντα τις προσδοκίες τους. Ο κ. Θάνος Μαύρος, Εταίρος της EY Ελλάδος, σημείωσε ότι, παρά την εξοικείωση του κοινού με αυτά τα γεγονότα, οι υψηλές τιμές και η οικονομική αβεβαιότητα οδηγούν σε επιφυλακτικότητα.
Οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου θα πρέπει να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους στις νέες ισορροπίες, αξιοποιώντας τις σύγχρονες τεχνολογίες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη και οι δυναμικοί αλγόριθμοι τιμολόγησης, προκειμένου να ενισχύσουν τις προσφορές τους και να καλύψουν τις ανάγκες του καταναλωτικού κοινού.
Πηγή: tovima.gr