Η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την επιβολή οριστικών αντισταθμιστικών δασμών στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα έλαβε την έγκριση από τα κράτη μέλη, όπως ανακοίνωσε η Κομισιόν. Αυτή η απόφαση σηματοδοτεί μία νέα φάση στην ολοκλήρωση της έρευνας για τις επιδοτήσεις. Παράλληλα, η ΕΕ και η Κίνα συνεχίζουν τις διαπραγματεύσεις για να βρουν μια εναλλακτική λύση που θα είναι σύμφωνη με τους κανόνες του ΠΟΕ και θα επιτρέπει την παρακολούθηση και επιβολή των απαραίτητων μέτρων κατά των ζημιογόνων επιδοτήσεων.
Η Κομισιόν αρχικά είχε ανακοινώσει την επιβολή υψηλότερων δασμών στις κινεζικές εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων τον Ιούνιο, αναφέροντας ότι οι κινεζικοί κατασκευαστές επωφελούνται από αθέμιτες επιδοτήσεις και προκαλούν οικονομική ζημία στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι προσωρινοί δασμοί εισήχθησαν τον Ιούλιο, και τον Σεπτέμβριο η Κομισιόν προχώρησε σε αναθεώρηση του ύψους τους, σύμφωνα με σχόλια από ενδιαφερόμενα μέρη.
Η τελική ρύθμιση της Επιτροπής πρέπει να δημοσιευθεί στην Επίσημη Εφημερίδα μέχρι τις 30 Οκτωβρίου 2024. Σημαντικές διαφωνίες έχουν προκύψει μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ σχετικά με την αύξηση αυτών των δασμών. Ενώ η Γαλλία υποστηρίζει σθεναρά τους δασμούς, η Γερμανία εκφράζει ανησυχία για τις συνέπειες στις εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Ο υπουργός Εξωτερικών της Ουγγαρίας, Πέτερ Σιγιάρτο, δήλωσε πρόσφατα ότι η χώρα του θα ασκήσει βέτο στη νέα πρόταση που περιλαμβάνει δασμούς έως και 45%. Η ανησυχία από ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες εστιάζεται στα πιθανά αντίποινα από την Κίνα κατά ευρωπαϊκών προϊόντων. Η Κίνα έχει ήδη αρχίσει έρευνες κατά των εξαγωγών χοιρινού κρέατος και κονιάκ από την ΕΕ, καθώς και κατά των ευρωπαϊκών επιδοτήσεων στα γαλακτοκομικά προϊόντα.
Εκπρόσωπος του υπουργείου Εμπορίου της Κίνας εκφράζει την άποψη ότι η έρευνα για τις επιδοτήσεις έχει καταλήξει σε προκαθορισμένα συμπεράσματα, υποστηρίζοντας πως η ΕΕ προωθεί αθέμιτο ανταγωνισμό.
Πηγή: tovima.gr