Ο Μύθος του Έρωτα και της Δημιουργίας: Σοπέν και Σάνδη στην Παράσταση στο Ηρώδειο

Ο Μύθος του Έρωτα και της Δημιουργίας: Σοπέν και Σάνδη στην Παράσταση στο Ηρώδειο

Στις αρχές του 1837, ο διάσημος πιανίστας Φρεντερίκ Σοπέν υπέστη σοβαρά προβλήματα υγείας που τον ανησυχούσαν ιδιαίτερα. Στην προσωπική του ζωή, συνέβησαν ανατροπές που τον επηρέασαν. Η αρραβωνιαστικιά του, Μαρία Βοντζίνσκα, του προκάλεσε εκνευρισμό και, ταυτόχρονα, ο Φραντς Λίτζ του σύστησε μια γυναίκα που τον κέντρισε. Η Αμαντίν Ωρόρ Λυσίλ Ντυπέν, που αργότερα έγινε γνωστή ως Βαρόνη Ντυντεβάν και εργάστηκε με το ψευδώνυμο Γεωργία Σάνδη, ήταν μια γαλλίδα μυθιστοριογράφος και πρώιμη φεμινίστρια. Στην αρχή, ο Σοπέν αμφισβήτησε τη θηλυκότητά της λόγω της ασυνήθιστης εμφάνισής της, ωστόσο αργότερα οι δύο τους ανέπτυξαν μια ρομαντική σχέση.

Το 1838, ο Σοπέν και η Σάνδη πέρασαν τρεις μήνες στη Μαγιόρκα, όπου ο Σοπέν δημιούργησε τα 23 πρελούδια του. Η σχέση τους υπήρξε θρυλική, καθώς η Σάνδη ήταν μεγαλύτερη από τον Σοπέν και ήταν μια ισχυρή προσωπικότητα που άφησε το στίγμα της στην κοινωνία και την τέχνη. Δέκα χρόνια αργότερα, η ιστορία τους έφτασε στο τέλος της, αν και οι θρύλοι για τη σχέση τους παραμένουν. Η Γεωργία Σάνδη θεωρείται από τις πρώτες γυναίκες που διεκδίκησαν την επαγγελματική τους ιδιότητα στη λογοτεχνία, υιοθετώντας αντρικά ρούχα και συμμετέχοντας σε διανοουμενίστικους κύκλους στο Παρίσι.

Η ρομαντική αυτή σχέση θα παρουσιαστεί στη μουσική / θεατρική παράσταση «Ζωρζ & Φρέντρικ: Ποιητές του Ονείρου», στο Ηρώδειο, την Κυριακή 6 Οκτωβρίου. Στον ρόλο του Σοπέν θα είναι ο Δημήτρης Λάλος, ενώ η Μαριλίτα Λαμπροπούλου θα ερμηνεύσει τη Σάνδη. Η σκηνοθεσία είναι του πολωνού Γιάροσλαβ Κίλιαν, με συμμετοχή μουσικών της Ορχήστρας Εγχόρδων του Βασιλικού Κολλεγίου Μουσικής του Λονδίνου, υπό τη διεύθυνση του Πάτρικ Μπέιλι.

Ο Γιάροσλαβ Κίλιαν, μιλώντας στο ΒΗΜΑ, υπογράμμισε ότι η μουσική του Σοπέν είναι βαθιά ενσωματωμένη στην πολωνική και ευρωπαϊκή κουλτούρα, με την εκτίμηση που αυτή απολαμβάνει διεθνώς. Διευκρίνισε ότι η παράσταση επικεντρώνεται τόσο στη μουσική ιδιοφυΐα του Σοπέν όσο και στην αναζήτηση της αγάπης στη ζωή των ανθρώπων. Περιέγραψε τη μουσική του Σοπέν ως «μια προσευχή που κλαίει» και εξέφρασε την επιθυμία του το κοινό να φύγει από την παράσταση μαγεμένο από τη μουσική.

Μέρος των εσόδων της εκδήλωσης θα διατεθεί στη διαδικασία υποστήριξης της ομάδας μπάσκετ με αμαξίδιο Άτλας του Πανελληνίου Συλλόγου Παραπληγικών, λόγω της Παγκόσμιας Ημέρας για την Εγκεφαλική Παράλυση, και η εκδήλωση υποστηρίζεται από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών.

Πηγή: tovima.gr