Προσβλητικό τηλεφώνημα

Διοικητικά πρόστιμα συνολικής αξίας 670 χιλ. Ευρώ επέβαλε το υπουργείο Ανάπτυξης σε δυο εταιρείες Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις (ΑΕΔΑΔΠ) για απαράδεκτες οχλήσεις οφειλετών, προσβολές προς οφειλέτες, ακόμα και για όχληση ρυθμισμένων οφειλών που τηρούνταν απαρέγκλιτα.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το υπουργείο, επιβλήθηκαν τα κάτωθι πρόστιμα κατ’ εφαρμογή του άρθρου 13α του Ν.2251/1994 στις εξής εταιρείες:

1. doValue Greece ΑΕΔΑΔΠ: Η Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης επέβαλε διοικητικό πρόστιμο 435 χιλ. Ευρώ στη συγκεκριμένη εταιρεία επειδή: α) Προέβη σε επαναλαμβανόμενες οχλήσεις για ενημέρωση οφειλετών περί ύπαρξης ληξιπρόθεσμων οφειλών οι οποίες είχαν υποβληθεί σε ρύθμιση που τηρούταν χωρίς, όμως, να έχει προηγηθεί η απαιτούμενη εκ μέρους της εταιρείας επιβεβαίωση αυτών (πρόστιμο 385.000 Ευρώ) και β) Προέβη σε αθέμιτη πρακτική επιδεικνύοντας προσβλητική συμπεριφορά με χρήση καταφανώς προσβλητικών εκφράσεων εναντίον οφειλέτη κατά την ενημέρωσή του περί ύπαρξης ληξιπρόθεσμης οφειλής (πρόστιμο 55.000 Ευρώ).

2. Cepal Hellas ΑΕΔΑΔΠ: Η Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης επέβαλε διοικητικό πρόστιμο 235 χιλ. Ευρώ στη συγκεκριμένη εταιρεία επειδή: α) Προέβη σε επαναλαμβανόμενες οχλήσεις οφειλέτη περί ύπαρξης ληξιπρόθεσμης οφειλής χωρίς να έχει προηγηθεί η απαιτούμενη εκ μέρους της εταιρείας επιβεβαίωση αυτής καθώς και σε ενέργειες αναγκαστικής εκτέλεσης με έκδοση διαταγής πληρωμής κατά του οφειλέτη, παρά το γεγονός ότι η οφειλή είχε υποβληθεί σε ρύθμιση βάσει δικαστικής απόφασης στο πλαίσιο του Ν.3869/2010 και τηρούνταν απαρέγκλιτα και β) Προέβη σε αναθέσεις εντολών σε Εταιρείες Ενημέρωσης Οφειλετών για ενημέρωση των οφειλετών για ληξιπρόθεσμες οφειλές τους οι οποίες είχαν υποβληθεί σε δικαστική ρύθμιση και τηρούνταν απαρέγκλιτα.

Το υπουργειο υπενθυμίζει, ότι το καταναλωτικό κοινό μπορεί να ενημερώνεται για θέματα που αφορούν στην προστασία του Καταναλωτή, στην γραμμή 1520 καθώς και να υποβάλλει καταγγελίες για παραβάσεις της καταναλωτικής νομοθεσίας στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://kataggelies.mindev.gov.gr/. Όπως δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, “Η παραβίαση της νομοθεσίας και οι απαράδεκτες συμπεριφορές από τις εισπρακτικές εταιρείες δεν γίνονται αποδεκτές. Οι εταιρείες πρέπει να σέβονται τους πολίτες και να τηρούν τη νομοθεσία που ρυθμίζει τη λειτουργία τους. Το υπουργείο Ανάπτυξης θα συνεχίσει τους εντατικούς ελέγχους.”.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Πηγή: economico.gr