Η Tesla ανακαλεί σχεδόν όλα τα οχήματα που πωλήθηκαν στις ΗΠΑ, περισσότερα από 2 εκατομμύρια, για να ενημερώσει το λογισμικό και να διορθώσει ένα ελαττωματικό σύστημα που υποτίθεται ότι διασφαλίζει ότι οι οδηγοί προσέχουν όταν χρησιμοποιούν τον αυτόματο πιλότο.

Έγγραφα που δημοσιεύτηκαν την Τετάρτη από τις ρυθμιστικές αρχές ασφαλείας των ΗΠΑ αναφέρουν ότι η ενημέρωση θα αυξήσει τις προειδοποιήσεις και τις ειδοποιήσεις προς τους οδηγούς και θα περιορίσει ακόμη και τις περιοχές στις οποίες μπορούν να λειτουργούν οι βασικές εκδόσεις του Autopilot (Αυτόματος Πιλότος). Η ανάκληση έρχεται μετά από διετή έρευνα της Εθνικής Υπηρεσίας Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) για μια σειρά από δυστυχήματα που συνέβησαν κατά τη χρήση του συστήματος μερικώς αυτοματοποιημένης οδήγησης Autopilot, κάποια εκ των οποίων ήταν θανατηφόρα.

Ο οργανισμός αναφέρει ότι η έρευνά του διαπίστωσε ότι η μέθοδος του Autopilot για να βεβαιωθεί ότι οι οδηγοί δίνουν προσοχή μπορεί να είναι ανεπαρκής και μπορεί να οδηγήσει σε “προβλέψιμη κακή χρήση του συστήματος“. Η Tesla επιτρέπει την οδήγηση χωρίς χέρια με το Autopilot για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα. Οι πρόσθετοι έλεγχοι και οι ειδοποιήσεις θα “ενθαρρύνουν περαιτέρω τον οδηγό να τηρεί τη συνεχή ευθύνη της οδήγησής του“, αναφέρουν τα έγγραφα.

Καλό βήμα, αλλά…

Αλλά οι ειδικοί σε θέματα ασφάλειας δήλωσαν ότι ενώ η ανάκληση είναι ένα καλό βήμα, εξακολουθεί να καθιστά τον οδηγό υπεύθυνο και δεν διορθώνει το βασικό πρόβλημα ότι τα αυτοματοποιημένα συστήματα της Tesla έχουν πρόβλημα να εντοπίζουν και να σταματούν για τα εμπόδια που βρίσκονται στο δρόμο τους. Η ανάκληση καλύπτει τα μοντέλα Y, S, 3 και X που παρήχθησαν μεταξύ 5 Οκτωβρίου 2012 και 7 Δεκεμβρίου του τρέχοντος έτους.

Η ενημέρωση επρόκειτο να σταλεί σε ορισμένα οχήματα την Τρίτη, ενώ τα υπόλοιπα θα την έπαιρναν αργότερα. Το Autopilot περιλαμβάνει λειτουργίες που ονομάζονται Autosteer και Traffic Aware Cruise Control, με το Autosteer να προορίζεται για χρήση σε αυτοκινητόδρομους περιορισμένης πρόσβασης όταν δεν λειτουργεί με μια πιο εξελιγμένη λειτουργία που ονομάζεται Autosteer on City Streets. Η ενημέρωση λογισμικού θα περιορίσει το πού μπορεί να χρησιμοποιηθεί το Autosteer.

Διαφωνία με… συμφωνία

Εάν ο οδηγός επιχειρήσει να ενεργοποιήσει το Autosteer όταν δεν πληρούνται οι συνθήκες για την ενεργοποίηση, η λειτουργία θα ειδοποιήσει τον οδηγό ότι δεν είναι διαθέσιμη μέσω οπτικών και ηχητικών ειδοποιήσεων και το Autosteer δεν θα ενεργοποιηθεί“, αναφέρουν τα έγγραφα της ανάκλησης. Ανάλογα με το υλικό ενός Tesla, οι πρόσθετοι έλεγχοι περιλαμβάνουν την “αυξανόμενη προβολή” των οπτικών προειδοποιήσεων, την απλοποίηση του τρόπου ενεργοποίησης και απενεργοποίησης του Autosteer και πρόσθετους ελέγχους για το αν το Autosteer χρησιμοποιείται εκτός δρόμων ελεγχόμενης πρόσβασης και όταν πλησιάζει σε συσκευές ελέγχου της κυκλοφορίας.

Η χρήση του Autosteer μπορεί να ανασταλεί εάν οδηγός επανειλημμένα αποτύχει “να επιδείξει συνεχή και διαρκή οδηγική υπευθυνότητα“, αναφέρουν τα έγγραφα. Σύμφωνα με τα έγγραφα της ανάκλησης, οι ερευνητές της υπηρεσίας συναντήθηκαν με την Tesla από τον Οκτώβριο για να εξηγήσουν τα “προσωρινά συμπεράσματα” σχετικά με τη διόρθωση του συστήματος παρακολούθησης. Η Tesla δεν συμφώνησε με την ανάλυση της NHTSA, αλλά συμφώνησε στην ανάκληση στις 5 Δεκεμβρίου σε μια προσπάθεια επίλυσης της έρευνας.

Αυστηρότερες ρυθμίσεις

Οι υπέρμαχοι της οδικής ασφάλειας ζητούν εδώ και χρόνια αυστηρότερη ρύθμιση του συστήματος παρακολούθησης του οδηγού, το οποίο ανιχνεύει κυρίως αν τα χέρια του βρίσκονται στο τιμόνι. Έχουν ζητήσει να υπάρχουν κάμερες για να βεβαιώνονται ότι ο οδηγός προσέχει, οι οποίες χρησιμοποιούνται από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες με παρόμοια συστήματα. Ο Φίλιπ Κούπμαν, καθηγητής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών στο Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon, ο οποίος μελετά την ασφάλεια των αυτόνομων οχημάτων, χαρακτήρισε την ενημέρωση του λογισμικού συμβιβασμό που δεν αντιμετωπίζει την έλλειψη καμερών νυχτερινής όρασης για την παρακολούθηση των ματιών των οδηγών, καθώς και την αποτυχία των Tesla να εντοπίζουν και να σταματούν για εμπόδια.

“Η προσαρμογή είναι απογοητευτική επειδή δεν διορθώνει το πρόβλημα ότι τα παλαιότερα αυτοκίνητα δεν διαθέτουν επαρκές υλικό για την παρακολούθηση του οδηγού”, δήλωσε ο Κούπμαν, ο οποίος μαζί με τον Μάικλ Μπρουκς, εκτελεστικό διευθυντή του μη κερδοσκοπικού Center for Auto Safety, υποστηρίζουν ότι η σύγκρουση με οχήματα έκτακτης ανάγκης είναι ένα ελάττωμα ασφαλείας που δεν αντιμετωπίζεται. “Δεν προσεγγίζει τη ρίζα αυτού που εξετάζει η έρευνα“, δήλωσε ο Μπρουκς. “Δεν απαντάει στο ερώτημα γιατί τα Tesla στο Autopilot δεν ανιχνεύουν και δεν ανταποκρίνονται σε δραστηριότητες έκτακτης ανάγκης“.

Ζήτημα… κόστους

Ο Κούπμαν δήλωσε ότι η NHTSA προφανώς αποφάσισε ότι η αλλαγή του λογισμικού ήταν το περισσότερο που μπορούσε να πάρει από την εταιρεία, “και τα οφέλη από την πραγματοποίηση αυτής της ενέργειας τώρα ξεπερνούν το κόστος της δαπάνης ενός ακόμη έτους διαμάχης με την Tesla“. Στην ανακοίνωσή της την Τετάρτη, η NHTSA δήλωσε ότι η έρευνα παραμένει ανοιχτή “καθώς παρακολουθούμε την αποτελεσματικότητα των διορθωτικών μέτρων της Tesla και συνεχίζουμε να συνεργαζόμαστε με την αυτοκινητοβιομηχανία για να διασφαλίσουμε το υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας“.

Το Autopilot μπορεί να κατευθύνει, να επιταχύνει και να φρενάρει αυτόματα στη λωρίδα του, αλλά είναι ένα σύστημα υποβοήθησης του οδηγού και δεν μπορεί να οδηγήσει μόνο του, παρά το όνομά του. Ανεξάρτητες δοκιμές έχουν διαπιστώσει ότι το σύστημα παρακολούθησης είναι εύκολο να ξεγελαστεί, τόσο πολύ που έχουν συλληφθεί οδηγοί που οδηγούσαν μεθυσμένοι ή ακόμα και καθισμένοι στο πίσω κάθισμα. Στην έκθεση ελαττωμάτων που κατέθεσε στην υπηρεσία ασφαλείας, η Tesla δήλωσε ότι οι έλεγχοι του Autopilot “ενδέχεται να μην επαρκούν για να αποτρέψουν την κακή χρήση από τον οδηγό“.

Έρευνες στα ατυχήματα

Η Tesla αναφέρει στον ιστότοπό της ότι το Autopilot και ένα πιο εξελιγμένο σύστημα πλήρους αυτόματης οδήγησης προορίζονται να βοηθήσουν τους οδηγούς που πρέπει να είναι έτοιμοι να επέμβουν ανά πάσα στιγμή. Το Full Self Driving δοκιμάζεται από ιδιοκτήτες της Tesla σε δημόσιους δρόμους. Σε δήλωση που αναρτήθηκε τη Δευτέρα στο X/Twitter, η Tesla δήλωσε ότι η ασφάλεια είναι ισχυρότερη όταν είναι ενεργοποιημένος ο αυτόματος πιλότος. Η NHTSA έχει αποστείλει ερευνητές σε 35 ατυχήματα της Tesla από το 2016, στα οποία η υπηρεσία υποψιάζεται ότι τα οχήματα λειτουργούσαν με αυτοματοποιημένο σύστημα. Τουλάχιστον 17 άνθρωποι έχουν σκοτωθεί.

Οι έρευνες αποτελούν μέρος μιας ευρύτερης έρευνας από την NHTSA σχετικά με πολλαπλές περιπτώσεις Tesla που χρησιμοποιούν το Autopilot και συγκρούονται με οχήματα έκτακτης ανάγκης. Η NHTSA έχει γίνει πιο επιθετική στην επιδίωξη των προβλημάτων ασφαλείας των Tesla, συμπεριλαμβανομένης της ανάκλησης του λογισμικού Full Self Driving. Τον Μάιο, ο υπουργός Μεταφορών Πιτ Μπάτιτζιζ, στην υπηρεσία του οποίου ανήκει η NHTSA, δήλωσε ότι η Tesla δεν θα έπρεπε να αποκαλεί το σύστημα Autopilot επειδή δεν μπορεί να οδηγήσει μόνο του.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Πηγή: economico.gr