Ο Ρόλος των Εργαζομένων στον Πράσινο Μετασχηματισμό και οι Διαφορές στη Στήριξη Ανάμεσα σε Ειδικότητες

Ο Ρόλος των Εργαζομένων στον Πράσινο Μετασχηματισμό και οι Διαφορές στη Στήριξη Ανάμεσα σε Ειδικότητες

Οι εργαζόμενοι κατανοούν ότι ο «πράσινος» μετασχηματισμός θα επιφέρει κυρίως προσαρμογές στις υπάρχουσες θέσεις εργασίας αντί απόλυτα νέες ευκαιρίες. Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε, το 47% των συμμετεχόντων θεωρεί κρίσιμες τις γνώσεις σχετικά με το πώς η «πράσινη» μετάβαση θα επηρεάσει τις τρέχουσες θέσεις εργασίας τους. Οι σημαντικότερες «πράσινες» δεξιότητες περιλαμβάνουν τη δημιουργικότητα και την καινοτομία (33%), την επίλυση προβλημάτων και την ανάλυση (32%), την πληροφορική και την τεχνολογία (26%), καθώς και τις δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας (25%).

Οι εργαζόμενοι γραφείου φαίνεται να είναι πιο αισιόδοξοι για τον «πράσινο» μετασχηματισμό, καθώς το 70% δηλώνει έτοιμοι να το υποδεχθούν. Σε αντίθεση, το 57% των χαμηλότερης ειδίκευσης εργαζομένων εκφράζει ανάλογη προθυμία. Επιπλέον, ένας στους τέσσερις εργαζόμενους χαμηλής ειδίκευσης δεν είναι σίγουρος για τις επιπτώσεις του «πράσινου» μετασχηματισμού στη δουλειά του.

Πολλοί χαμηλά ειδικευμένοι εργαζόμενοι είναι ανήσυχοι για τις προοπτικές τους, πιστεύοντας ότι η «πράσινη» προοπτική και η εξέλιξη τεχνολογιών όπως η τεχνητή νοημοσύνη θα περιορίσουν τις ευκαιρίες τους. Για να πετύχει ο μετασχηματισμός, απαιτείται αποφασιστική ηγεσία και σαφή στρατηγική, ώστε οι εργαζόμενοι να κατανοήσουν πώς μπορούν να αξιοποιήσουν τις δεξιότητές τους στην νέα πραγματικότητα και να βελτιώσουν τα εισοδήματά τους με τον χρόνο.

Σύμφωνα με την έκθεση του ομίλου ManpowerGroup «Η Πράσινη Επανάσταση στον Κόσμο της Απασχόλησης», σχεδόν 8 στις 10 επιχειρήσεις αναπτύσσουν στρατηγικές ESG για την αντιμετώπιση της κρίσης, παρ’ όλα αυτά, το 94% αυτών δηλώνει ότι δεν διαθέτει τα ταλέντα που χρειάζεται. Οι στοχευμένες πρωτοβουλίες επανακατάρτισης είναι απαραίτητες για να διασφαλίσουν ότι οι εργαζόμενοι βλέπουν την αξία της συμμετοχής τους στην πράσινη οικονομία.

Οι εργαζόμενοι τείνουν να αναζητούν και να εξετάζουν την περιβαλλοντική φήμη των οργανισμών όταν επιλέγουν εργοδότη. Το 62% δηλώνει ότι ερευνά αυτή τη φήμη και σχεδόν οι μισοί από αυτούς υποστηρίζουν ότι επηρεάζει τις προτιμήσεις τους έναντι προσφορών εργασίας.

Η έρευνα καταγράφει επίσης σημαντικές διαφορετικές απόψεις μεταξύ ηλικιακών ομάδων: η γενιά Z και οι Millennials είναι οι πιο αισιόδοξοι. Το 71% της γενιάς Z και το 60% των Millennials πιστεύουν ότι ο «πράσινος» μετασχηματισμός θα βελτιώσει την επαγγελματική τους ζωή. Όσον αφορά τις αποδοχές, το 32% της γενιάς Z υποστηρίζει ότι οι «πράσινες» θέσεις εργασίας θα πρέπει να ανταμείβονται καλύτερα, σε αντίθεση με μόνο το 14% των Baby Boomers που συμφωνούν.

Η εστίαση στην υπόσχεση και τη δέσμευση για την «πράσινη» μετάβαση είναι σημαντική, καθώς πολλοί εργαζόμενοι εκφράζουν ανησυχία για την πραγματική δέσμευση των εργοδοτών τους προς αυτόν το στόχο. Αν και το 66% των εργαζομένων είναι έτοιμοι για την μετάβαση, μόνο οι μισοί πιστεύουν ότι οι εργοδότες τους είναι πλήρως αφοσιωμένοι σε αυτόν.

Πηγή: tovima.gr